Series 3 Schedule

3.6 Regional needs and drivers for transforming vaccination: Americas

10th December 2020

16:00 – 17:30 CET

Versión en español más abajo

Summary

FIP’s Transforming Vaccination Globally & Regionally programme is a 3-series programme comprised of 24 events running between September and December 2020. In this third and final series, 8 episodes focus on the transformation of vaccination on a regional level, where we will identify regional priorities, challenges and learnings with our members and stakeholders. This series will also culminate in a global FIP Commitment to transform vaccination which builds on the practice, science and workforce & education needs identified in series 1, the FIP Development Goal mechanisms emerging from series 2, and regional needs and priorities collated in series 3.

In the final sixth of six regions we dissect, event 3.6 focuses on the regional needs and drivers for transforming vaccination in the Americas region. This involves discussing the progress made in countries in the Americas with regards to pharmacist vaccination, the quality and universal access to vaccinations. We also discuss barriers and challenges and regional needs for future transformation. FIP members, stakeholders and partners from the Americas region join us for a true regional perspective.

This event will be run in Spanish with live translation into English available

Resumen

El programa de la FIP ” Transformar la vacunación a nivel mundial y regional ” es un programa que comprende 24 eventos organizados en tres series que se desarrollarán entre septiembre y diciembre de 2020. En esta tercera y última serie, ocho episodios se centran en la transformación de la vacunación a nivel regional, donde identificaremos las prioridades, los retos y las enseñanzas regionales con nuestros miembros y partes interesadas. Esta serie también culminará con un compromiso mundial de la FIP para transformar la vacunación, que se basa en las necesidades de la práctica, la ciencia y la fuerza laboral y la educación identificadas en la serie 1, los mecanismos de los Objetivos de Desarrollo de la FIP que surgen de la serie 2, y las necesidades y prioridades regionales recopiladas en la serie 3.

En la sexta y última de las seis regiones que analizamos, el evento 3.6 se centra en las necesidades regionales y los factores impulsores de la transformación de la vacunación en la región de las Américas. Se trata de examinar los progresos realizados en los países de las Américas en lo que respecta a la vacunación por los farmacéuticos, la calidad y el acceso universal a las vacunas. También se examinan las barreras y los desafíos y las necesidades regionales para la transformación futura a este respecto. Los miembros de la FIP, las partes interesadas y los socios de la región de las Américas se unen a nosotros para obtener una verdadera perspectiva regional.

Este evento se llevará a cabo en español con traducción simultánea al inglés.

Objective

To understand the perspective of the Americas region in delivering on the Transformation of Vaccination Globally and Regionally

Event Details

You can watch the event recording uploaded here.

Download event slides

Detalles del evento

Grabación de eventos cargada aquí
Descargar diapositivas de eventos

Funded by Charitable Donation from Pfizer